انواع تگ (برچسب) متا – بخش دوم

انواع تگ (برچسب) متا – بخش دوم

 

انواع تگ (برچسب) متا – بخش دوم

 

در قسمت اول این مقاله، با تگ عنوان و تگ کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آنها، آشنا شدیم. در این قسمت به سراغ متا تگ توصیف یا description خواهیم رفت. سپس به بررسی تگ های روبات و اهمیت و نقش آنها می پردازیم.

 

تگ متا توصیف

تگ متا توصیف به این صورت است:

 

<”توصیف سایت خود را در اینجا قرار دهید “=Meta name=”Description” content>

 

از کلمات و جملات کلیدی خود در توصیف سایت استفاده کنید اما این توصیف را معنادار انجام دهید. مثل تگ عنوان از آنچه که در تگ توصیف استفاده میکنید در برخی از موتورهای جستجو استفاده میشود تا به مردم نشان داده شود سایت شما درباره چیست. این تنها شانس شماست تا مردم را تحریک کنید بر روی لینک سایت شما کلیک کنند.

برای سئوالاتی مانند اینکه “توصیف چقدر طولانی میتواند باشد؟” یا اینکه “چند بار میتوانید یک کلمه کلیدی را در آن تکرار کنید؟” باز هم جواب مشخصی ندارند. قانون کلی این است که توصیف خود را تا حد ممکن جذاب و کوتاه انجام دهید. مهمترین مساله توصیف خود را در ابتدا قرار دهید تا اگر توصیف شما توسط موتور جستجو کوتاه شد مساله مهم آن هنوز در جای خود باقی باشد.

به همراه استفاده از تگ توصیف هوشمندانه است اگر توصیف خود را در تگ comment که در بخش اول همین مقاله توضیح دادیم قرار دهید. برخی موتورهای جستجو به سادگی تگ توصیف را نادیده میگیرند و اولین کلماتی که در صفحه وجود دارد را به جای آن نمایش میدهند. بهتر آنست که از توصیف خود در ابتدای صفحه سایت خود استفاده کنید. اگر توصیف خوب نوشته شده باشد با این کار خوانندگانی که ابتدای صفحه را ببینند ترغیب میشوند تا انتها مطالب سایت را دنبال کنند.

 

تگ های روبات

 

بر خلاف ویژگیهای استاندارد برای تگهای روبات که به نحوی به معنی کنترل موتور جستجو است، در واقعیت تگ های روبات فقط به منظور این استفاده میشوند که برخی از صفحات را از دسترس موتورهای جستجو دور نگه دارند. تلاش های شما برای وادار کردن بازدید کنندگان به برگشتن به سایت اغلب نادیده گرفته میشوند. اما مفید است که برخی صفحات ناسازگار یا گیج کننده را که ممکن است در رده بندی شما در موتور جستجو تاثیر داشته باشند از دسترس موتور جستجو دور نگه دارید.

شما با تگ زیر میتوانید به موتور جستجو بگویید صفحه و تمام لینک های درون آن را نادیده بگیرد:

<Meta Name=”robots” content=”noindex,nofollow”>

 

برای اطمینان باید در هر مسیری بر روی سرور خود که میخواهید توسط موتور جستجو نادیده گرفته شود فایل متنی با نام robots.txt قرار دهید و درون آن کلمه های”noindex, nofollow” را وارد کنید.

از این رو تگ روبات میتواند برای این استفاده شود که شما محتوایی را که فکر میکنید باعث تنبیه شما توسط موتور جستجو میشود را از آن پنهان کنید. این محتوا میتواند ناسازگار باشد یا با موضوع سایت شما تناسب نداشته باشد.

 

نتیجه

 

هیچ قانون جادویی که به همه موتورهای جستجو بخورد وجود ندارد. اگرچه استانداردهایی وجود دارند که تا حدی توسط موتور جستجو دنبال میشوند. مهم است که تگ های متا را به درستی در سایت خود استفاده کنید. مهمترین این تگ ها تگ عنوان، کلمه کلیدی و تگ توصیف است. یک خط مشی کلی بر روی هر سه تگ عملی است. مهمترین کلمات و جملات کلیدی که هم مطابق محتوای سایت شما و هم مطابق جستجوی جامعه هدف شماست را انتخاب کنید. این کلمات را به نحوی در این سه نوع تگ مرتب کنید که تا با بهترین استفاده از نحوه نگارش و بهترین موقعیت قرار گیری این کلمات با جستجوی بازار هدف خود کاملا منطبق باشید. زیاد نگران تعداد کلماتی که استفاده میکنید یا تعداد دفعاتی که آنها را تکرار میکنید نباشید. بیشتر نگران معنادار بودن تگها نسبت به محتوای سایت خود باشید.

سپس برای بهبود مکان خود در موتور جستجو کیفیت محتوای سایت را بهبود ببخشید تا هر چه بیشتر به خواسته های بازار هدف نزدیک شوید و تگهای خود را درست استفاده کنید.

 

انواع تگ (برچسب) متا – بخش دوم

One comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *