رنک الکسا چیست ؟ الکسا و رنک الکسا – کاهش رنک الکسا – تقلب در رنک الکسا

رنک الکسا چیست ؟ رنک الکسا چیست ؟ الکسا ، رنک الکسا ، رنک الکسا چیست ؟ کاهش رنک الکسا – تقلب در رنک الکسا ، کاهش رتبه الکسا – تقلب در رتبه الکسا ،رنک الکسا چیست؟ الکسا و رنک الکسا – کاهش رنک الکسا – تقلب در رنک الکسا ، رنک الکسا چیست؟ الکسا و رنک الکسا – کاهش رنک الکسا – تقلب در رنک الکسا

 

الکسا ، رنک الکسا ، رتبه الکسا ، رنک الکسا چیست ؟ ، رتبه الکسا ، رتبه الکسا چیست ؟ ، الکسا ، Alexa ، الکسا
الکسا ، رنک الکسا ، رتبه الکسا ، رنک الکسا چیست ؟ ، رتبه الکسا ، رتبه الکسا چیست ؟ ، الکسا ، Alexa ، الکسا

حتماً تا به حال نام الکسا را شنیده اید و به عنوان یک وب مستر بارها این سئوال ار از شما پرسیده اند که رنک الکسا سایت شما چند است؟ الکسا که در واقع زیرمجموعه ای از آمازون.کام به شمار می رود شهرتش را از نوار ابزارش بدست آورده است. وقتی یک نفر، نوار ابزار الکسا را نصب می کند، این نوار ابزار، رفتار کاربر در کار با اینترنت را بررسی کرده و اطلاعات را به سایت الکسا منتقل می کند. سپس الکسا بر مبنای اطلاعات رسیده از مرورگرهای متفاوت کاربران در سراسر جهان، مبادرت به رنکینگ یا رتبه بندی سایتهای مختلف می نماید.

 

تاریخچه الکسا

 

الکسا در آوریل ۱۹۹۶، با ایده ی بررسی هوشمند گشت و گذار در اینترنت بوسیله ی کاربرانش، شکل گرفت. الکسا بر مبنای اطلاعاتی که از کاربران نوار ابزارش بدست می آورد میتواند به کاربران یک سایت توصیه کند که در مرحله بعدی چه سایتی را ببینند.

 

در سال ۱۹۹۹ الکسا با مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار توسط آمازون خریداری شد. همکاری الکسا با گوگل در بهار ۲۰۰۲ و با پروژه فهرست راهنمای باز در ژانویه ۲۰۰۳ آغاز شد.

الکسا در نوار ابزار خود خلاصه می شود و اگر این نوار ابزار وجود نداشته باشد، الکسا و رنکینگ آن نابود خواهند شد.
مارس ۲۰۰۹ شاهد تغییراتی در مقادیر الکسا بود که در جهت رقابت با سیستم های مشابه خود بوجود آمدند: مقادیر جدیدی توسط الکسا بررسی شدند مثل تعداد بازدید از صفحات توسط هر کاربر، نرخ پرش و مدت زمانی که کاربر در سایت حضور داشته است.

 

رنکینگ الکسا

الکسا بر مبنای اطلاعات حاصل از نوار ابزار خود به رتبه بندی سایتها می پردازد. پس کاملاً محرز است که در این رنکینگ تنها بازدیدهایی منظور می شوند که توسط کاربران نوار ابزار الکسا انجام شده باشد. جالب است بدانید که برخی شرکتهای امنیتی مثل Symantec و McAfee این نوار ابزار را به عنوان یک بدافزار شناسائی می کنند! نکته دیگر اینجاست که رنکینگ بر مبنای اطلاعات سه ماهه صورت می گیرد و این یعنی دومینی که بفروش رسیده و مدتی است مطالب موجود در آن تغییر یافته است، به مدت زمان زیادی برای مؤثر واقع شدن این تغییرات در رنکینگش نیاز دارد.

آوریل ۲۰۰۸ آغاز تغییر سیستم رتبه بندی الکسا بود که به ادعای خود الکسا ، مواردی سوای اطلاعات حاصل از کاربران نوار ابزارش را برای رنکینگ مورد استفاده قرار داد.

 

ارزش و دقت رتبه (رنک) الکسا

همان طور که پیشتر گفتم، رنکینگ بر مبنای اطلاعات جمع آوری شده از نوار ابزار صورت میگیرد و این یعنی اگر سایت شما دارای کاربرانی باشد که نوار ابزار الکسا را روری مرورگر خود نصب نکرده باشند، پس رتبه الکسا شما پیشرفت کمتری خواهد داشت.

” در مورد رنک الکسا باید عرض کنم که هرچه کمتر باشد بهتر است درست بر خلاف پیج رنک گوگل. ”

با این حساب هرچه تعداد بازدید کنندگانی از سایت شما که فاقد نوار ابزار الکسا هستند، بیشتر باشد پس رنک الکسا شما بیشتر خواهد بود. و این یعنی نسبت به سایتی که دارای بازدیدکنندگان برابر با شما است اما تعداد بیشتری از بازدید کنندگانش نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند، رنک بالاتر و بدتری خواهید داشت! می بینید که با داشتن تعداد یکسان بازدید کننده، به همین راحتی می توان رنک بدتری را بدست آورد فقط به خاطر داشتن یا نداشتن نوار ابزار الکسا!

 

پس متوجه می شوید که نمی توان زیاد بر رتبه بندی الکسا حساب کرد.

اما به نظر من، رنک الکسا را فقط در جاهایی باید مد نظر قرار داد که اهداف تبلیغاتی در سر داریرم. یعنی سایتی که دارای رنک الکسای کمتر است (رنک الکسای نزدیکتر به ۱) برای انجام تبلیغات بر سایتی با رنک الکسای بالاتر، ارجحیت دارد.

 

سیستم های بهبود رنک الکسا!

سیستم هایی برای بهبود (در واقع کاهش) رنک الکسا وجود دارند که بافرستادن کاربران و بازدید کنندگانی غیر واقعی به سایت شما باعث بهبود رنک الکسای سایت می شوند.

 

دلیل اینکه این کاربران را غیر واقعی مینامم این است که آنها توسط یک اسکریپت به طور همزمان تعدادی سایت و وبلاگ (مثلاً ۴ عدد) را باز میکنند و به ازای بازکردن آنها اعتباری دریافت می کنند که برابر با همین اعتبار از سایت خودشان هم بازدید به عمل می آید. (به این سیستم ها اصطلاحاً automatic traffic exhange میگویند.) این سیستمهای تبادل ترافیک هوشمند صرفاً پهنای باند مصرفی سایت شما را زیاد می کنند و هیچ یک از بازدید کنندگان آنها برای مطالب سایت شما وارد آن نمی شوند. از این جهت هیچ سودی برای شما نخواهند داشت و در واقع غیر واقعی محسوب می شوند.

 

با توجه به این اصل، یعنی استفاده غیر مفید از پهنای باند سایت، توصیه میکنم به هیچ وجه به سراغ این سیستمها نروید چرا که کلاً رنک الکسا معیار مناسبی برای ارزشمندی یک سایت نمی باشد. اگر به صفحات نتایج جستجوی گوگل دقت کنید، میبینید که رنک الکسا هیچ تأثیری بر رتبه شما در نتایج جستجو هم ندارد!

البته روشهایی هوشمندانه برای بهتر کردن بازدیدهای سیستم های بهبود رنک الکسا وجود دارد که در آینده به آن اشاره خواهم کرد.

 

رنک الکسا چیست ؟ رنک الکسا چیست ؟ الکسا ، رنک الکسا ، رنک الکسا چیست ؟ کاهش رنک الکسا – تقلب در رنک الکسا ، کاهش رتبه الکسا – تقلب در رتبه الکسا ،رنک الکسا چیست؟ الکسا و رنک الکسا – کاهش رنک الکسا – تقلب در رنک الکسا ، رنک الکسا چیست؟ الکسا و رنک الکسا – کاهش رنک الکسا – تقلب در رنک الکسا

One comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *