۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی-بخش اول – تبلیغات اینترنتی تبلیغ اینترنتی آگهی

تبلیغات اینترنتی ، ۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی , ۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی-بخش اول ، ۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی-بخش دوم , عناصر اصلی در تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات اینترنتی

 

۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات اینترنتی

 

می خواهیم ببینیم اجزای اصلی ارسال آگهی اینترنتی و تبلیغات آنلاین چیست؟ با آنها آشنا شویم و آنها را برای موفقیت در تبلیغات اینترنتی به کار بگیریم.

 

داشتن بهترین محصولات در میان کامل ترین اطلاعات تا زمانی که بازیدکننده ای نداشته باشد، درآمدزا نخواهد بود. تبلیغات مؤثر اینترنتی یکی از اساسی ترین کارهایی است که می بایست به عنوان یک نفر که می خواهد به کسب درآمد از طریق اینترنت بپردازد، انجام دهیم. اما نکته ای وجود دارد و آن بودجه ی تبلیغاتی است؛ خیلی از افراد شاید پولی برای اختصاص به تبلیغات اینترنتی نداشته باشند یا اصلاً نخواهند روی تبلیغات اینترنتی هزینه کنند به همین خاطر بحث تبلیغات اینترنتی رایگان مطرح می شود.

 

شاید بهترین مکان برای انجام تبلیغات اینترنتی رایگان ، همین سایتهای معروف آگهی اینترنتی باشند که می توان در آنها به رایگان آگهی درج نمود. به این منظور رعایت ۴ اصل ضروری است.

 

 

۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی

 

آگهی اینترنتی برتر نیاز به رعایت ۴ اصل زیر دارد:

 

۱٫ متن مناسب

۲. آدرس اینترنتی

۳. ایمیل ثانویه

۴. محل مناسب برای ارسال

 

 

۱٫ متن مناسب

 

متن آگهی از دو جهت مورد بحث است: اول موتورهای جستجو و بعد بیننده آگهی.

 

 

موتورهای جستجو و متن آگهی اینترنتی

 

از این منظر می بایست متن آگهی بهینه سازی شده باشد به این معنی که از کلمات کلیدی مرتبط با آن به طور مناسب استفاده شده باشد و دارای حداقل ۵۰۰ کلمه باشد. چنین متنی از نظر موتور جستجو بسیار مناسب به شمار می رود.

 

 

استفاده از کلمات کلیدی به طور مناسب

 

در این مورد رعایت نکات زیر الزامی است:

 

۱٫ کلمات کلیدی را به کار ببرید که مرتبط با موضوع آگهی شما بوده و حداقل در ماه گذشته ۱۵۰۰ بار جستجو شده باشند. (اگر برای کلمات مرتبط با یک موضوع میزان جستجو کمتر بود، شما کلمه ای را که بیشترین تعداد جستجو را دارد برگزینید.) برای فهمیدن این موضوع از ابزار رایگان کلمات کلیدی گوگل ادوردز استفاده کنید.

۲. این کلمات را حتماً در عنوان آگهی خود به کار ببرید.

۳. از این کلمات و عبارات کلیدی به صورت کاملاً عادی (و بدون زیاده روی) در متن آگهی خود استفاده کنید.

۴. در صورت امکان ، از برچپسبهای سرتیتر (headline tags) که در ویرایشگر html به صورت headingA نمایش داده می شوند (A عددی است که رتبه تیتر را مشخص میکند مثلاً یک سرتیتر اول، ۲ سرتیتر دوم، ۳ سرتیتر سوم و …) در آگهی خود استفاده کنید و در هر سرتیتر یکی از کلمات کلیدی را به کار ببرید.

(برخی از سایتهای آگهی رایگان این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید مهم ترین آنها را به زودی در مقاله تبلیغات اینترنتی رایگان ببینید.)

 

 

بیننده آگهی و متن آگهی اینترنتی

مسلماً هدف شما جز اینکه کسی که آگهی شما را می بیند، به خدمات یا محصولات شما مشتاق شده و مبادرت به ثبت سفارش نماید، نیست پس نکته بسیار مهم این است که خواننده و بیننده آگهی چیزی را که به دنبال آن است در متن آگهی شما پیدا کند.یعنی اگر بوسیله ی جستجوی عبارت آموزش زبان انگلیسی وارد صفحه آگهی شما شد، باید اطلاعات مربوط به روش آموزش زبان در آگهی شما، هزینه ی آن، مدت زمان لازم برای یادگیری این روش و هر نوع اطلاعاتی که فکر میکنید لازم است، دستگیرش شود.

 

بهترین کار این است که برای دقایقی خود را به جای بیننده آگهی قرار دهید و ببینید دنبال چه چیزهایی هستید و آنها را در آگهی های خود لحاظ کنید.

 

با توجه به اینکه تمام سایتهای آگهی طبقه بندی، هنگام عضویت از شما مشخصات دریافت می کنند؛ نیازی نیست مجدداً مشخصات خود را در متن آگهی وارد کنید. البته بعضی از سایتها هم بدون نیاز به عضویت، امکان ثبت آگهی را فراهم می کنند که این نوع هم در زمان ثبت آگهی مشخصات شما را دریافت میکنند.

 

۱۰ نکته مهم در نوشتن متن آگهی اینترنتی

 

۱٫ معرفی دقیق محصول یا سرویس مورد نظر خود.

۲. اعلام تمام هزینه ی استفاده از آن محصول یا سرویس برای بیننده.

۳. نحوه تهیه محصول یا درخواست سرویس.

۴. عنوان کوتاه و کامل که معرف متن آگهی باشد و در آن از کلمات کلیدی استفاده شده باشد.

۵. جذاب بودن عنوان آگهی ضرورتی اجتناب ناپذیر است اما منظور از جذابیت این نیست که برای مثال الفاظی مثل «بهترین» یا «جدیدترین» را به کار ببرید.

مثلاً بین دو عنوان زیر، عنوان دوم بسیار جذاب تر است:

الف. بهترین و جدیدترین روش لاغری

ب. چطور در ۲۰ روز لاغر شوم؟

۶. در متن آگهی باید به حل مشکلی از بیننده ی آگهی اشاره کنید و بگویید محصول یا سرویس شما چطور مشکلات بیننده را حل میکند.

۷. حتماً برای آگهی خود از عکسهای مرتبط با متن آن، استفاده کنید. البته منظورم این نیست که آگهی را تبدیل به آلبوم عکس کنید!

۸. متن آگهی خود را ارزیابی کرده ببینید چند درصد بینندگان آن به آن پاسخ می دهند، تأثیر تغییر عنوان و متن آن را بر میزان پاسخها به آن بررسی کنید و آن قدر تست کنید تا شرایط ایده آل خود را بیابید.

۹. همراه با آگهی خود اطلاعاتی به بیننده بدهید که وی را مشتاق ایجاد رابطه با شما کند؛ هر نوع اطلاعاتی نزدیک به موضوع آگهی.

۱۰. صادق باشید و دقیقاً چیزی را که دارید، معرفی کنید. حتماً آگهی های «پولدار شوید» را در اینترنت دیده اید؛ چند درصد صاحبان این آگهی ها، واقعاً ثروتمند هستند؟

 

سه عنصر دیگر را در بخش دوم همین مقاله بخوانید.

 

تبلیغات اینترنتی ، ۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی , ۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی-بخش اول ، ۴ عنصر اصلی در تبلیغات اینترنتی-بخش دوم , عناصر اصلی در تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات اینترنتی

One comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *