اصطلاحات نتورک مارکتینگ بخش دوم آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ نتورک

اصطلاحات نتورک مارکتینگ بخش دوم نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ

اصطلاحات نتورک مارکتینگ بخش اول نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک

مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای – مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای
مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای – مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای

 

 

در اولین قسمت این مقاله با چند اصطلاح پایه ای آشنا شدیم. در ادامه با سایر اصطلاحات پایه ای در نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای آشنا خواهیم شد و آنها را به تفصیل مورد بررسی قرار خواهیم داد. توجه داشته باشید این اصطلاحات ربطی به شرکت خاصی ندارد و در تمام بیزینس های مولتی لول مارکتینگ کاربرد دارد.

 

عرض (Width) وعمق (Depth)

یکی از بزرگترین تفاوتهای طرحهای درآمدزایی مختلف، همین عرض و عمق آنها است. عرض به حداکثر افرادی گفته می شود که شما می توانید در اولین سطح خود داشته باشید ( به افراد سطح اول اصطلاحاًFront line گفته می‌شود.) اما عمق به حداکثر سطوحی گفته می‌شود که شما بابت تلاشهای افراد آنها، می‌توانید پورسانت دریافت کنید.

 

عرض و عمق در طرح پاداش ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای
عرض و عمق در طرح پاداش ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای

 

عرض و عمق یک طرح را به صورت حاصل ضربی از آنها (عمق× عرض) می‌نویسند. برای مثال، شکل بالا یک طرح ۲×۳ می باشد.

در بین انواع طرحهای درآمدی، در طرحهای Matrix (مانند طرح بالا) عرض و عمق هر دو محدودند. در طرحهای Uni-Level و Breakaway عرض نامحدود و عمق محدود است. در Binary، عرض محدود (همیشه ۲) و عمق نامحدود است.

 

شاخه (Leg)

هر فردی که شما در سطح اول خود به طرح درآمدی معرفی می‌کنید، در حقیقت شروع یک شاخه جدید می‌باشد.

 

مفهوم شاخه در مولتی لول مارکتینگ ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای
مفهوم شاخه در مولتی لول مارکتینگ ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای

 

در این طرح، ۴ نفر در سطح اول فرد صاحب مرکز کسب درآمد (رهبر سازمان) حضور دارند که خود معرف ۴ شاخه‌اند: ۲ شاخه میانی و ۲ شاخه کناری. در حقیقت با کمک کردن به هر یک از افراد سطح اول خود، یکی از شاخه‌هایتان را پی ریزی می‌کنید. در طرح بالا همانطور که می‌بینید، ۳ و۲ در وارد کردن افراد جدید و ساختن یک سازمان فروش از دو نفر دیگر ضعیفتر هستند و نیازمند راهنمایی‌های بیشتری از سوی همکاران خود می‌باشند. درطرحهای Breakaway و Uni-Level تعداد شاخه‌ها نامحدود است و البته رمز موفقیت در این طرحها هم، داشتن شاخه‌های متعدد است.

 

سیستم ارزش گذاری امتیازی

هدف هر صنعتی ارائه کالا یا خدماتی خاص است و نتورک مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست. به ازای هر محصولی که در یک سازمان نتورک مارکتینگ فروخته می شود، مبلغی خاص و از پیش تعریف شده به تمام کسانی که نقشی در فروش داشته اند (چه مستقیم و چه غیر مستقیم)، پرداخت می‌شود. در اقصی نقاط دنیا شرکتهای نتورک مارکتینگ بسیاری هستند که برای پرداخت پورسانتهای اعضا خود، از سیستم ارزش گذاری امتیازی بهره می‌گیرند. در این سیستم به هر محصول با توجه به قیمت آن، ارزش امتیازی خاصی داده می‌شود و میزان پورسانت‌ها با توجه به مجموع این امتیازها (که توسط کل سازمان حاصل می شود) محاسبه می‌گردد. کاملاً طبیعی است که هرچه محصول گرانتر باشد، امتیاز آن نیز بیشتر خواهد بود. این سیستم خود باعث تشویق اعضا برای فروش محصولات مختلف می‌شود. اما مزیت دیگر این سیستم این است که اگر یک شرکت قصد فروش محصولی خاص را داشته باشد، می‌تواند با اختصاص امتیاز بالا، اعضا خود را به فروش آن محصول ترغیب کند.

این جدول (که کاملاً فرضی است) نمونه ای از این سیستم را نشان می‌دهد:

امتیاز قیمت (دلار) نام محصول
۸ ۵۰ A
۱۵ ۱۰۰ B
۲۳ ۳۰۰ C

همانطور که گفتم، میزان پورسانت شما را مجموع امتیازهای به فروش رفته توسط شما و سازمانتان مشخص می‌کند؛ پس هرچه پایه‌های سازمان خود یعنی Front line خود را قوی تر و حرفه‌ای‌تر بسازید، پورسانت دریافتی شما هم افزایش خواهد یافت.

 

نوع پورسانت (کمیسیون) دهی

قسمتی از طرحهای درآمدی که زمینه گیج شدن افراد تازه وارد به این صنعت و نیز افرادی که برای اولین بار با این صنعت آشنا می‌شوند را فراهم می کند. ۳ طرح Breakaway، Matrix و Uni-Level برای سطوح مختلف سازمان، درصدهای متفاوتی از فروش هریک را به عنوان پورسانت پرداخت می‌کنند. به شکل دقت کنید:

 

وضعیت پورسانت ها در مولتی لول مارکتینگ ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای
وضعیت پورسانت ها در مولتی لول مارکتینگ ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای

 

در حالتی که در سمت چپ شکل(کمیسیونهای متفاوت) می‌بینید، برای سطح اول ۲۰%، سطح دوم ۱۴% از سود حجم امتیازهای به فروش رفته به عنوان پورسانت پرداخت می‌شود که تسلط بر این اعداد و ارقام در نگاه اول کمی دشوار می‌باشد. اما در سمت راست شکل (کمیسیونهای یکسان) برای تمام سطوح، درصدی یکسان به عنوان پورسانت درنظر گرفته شده است. از این حالت پرداخت پورسانت فقط در طرحهای Binary استفاده می‌شود.

 

انواع مراتب (Rank)

همانطور که پیشتر اشاره شد، شما در آغاز پیوستن به یک شرکت نتورک مارکتینگ با نام‌های مختلفی خطاب قرار می‌گیرید که این عناوین بسته به سلیقه‌ی مدیران شرکتها متفاوت است. با رشد سازمان فروشتان و دستیابی به حجم خاصی از فروش، شرکت بسته به طرح پاداش خود به شما اجازه ارتقاء مرتبه (درجه) می دهد.

شرکتهای مختلف برای درجات مختلف خود، نامهایی متفاوت به کار می‌برند. در زیر نمونه‌هایی از این عناوین را می‌بینید:

  • Associate
  • Direct
  • Senior Direct
  • Executive
  • Leader
  • Director, Bronze Director, Silver Director
  • President

اصطلاحاً به طرحهای پاداشی که در آنها امکان ارتقاء درجه وجود دارد، Stair Step گفته می‌شود. ارتقاء درجه علاوه بر معرفی باتجربه‌ترها، جوایزی هم برای کسی که به آن درجه رسیده است، به همراه دارد البته علاوه بر درآمد بیشتر.

بعضاً دیده شده است که امکان خریداری درجات مختلف از سوی فرد وجود دارد اما باید توجه کرد که نباید تمام درجات این خاصیت را داشته باشند.

 

Personal Volume یا PV

حجم شخصی، که منظور حجم خرید شخصی است که از شرکت صورت می‌گیرد چه برای مصرف شخصی چه برای خرده فروشی.

Personal Group Volume یا PGV

حجم گروه شخصی، که منظورکل خرید سازمان شما است که برای خرده فروشی یا مصرف شخصی انجام شده است.

 

اصطلاحات نتورک مارکتینگ بخش دوم نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *