۳۰۱ redirect و rel=canonical دو مفهوم حیاتی در سئو آموزش سئو سایت

۳۰۱ redirect و rel=canonical دو مفهوم حیاتی در سئو آموزش سئو و بهینه سازی سایت

۳۰۱ redirect و rel=canonical دو مفهوم حیاتی در سئو آموزش سئو سایت آموزش سئو و بهینه سازی سایت آموزش سئو,افزایش سئو,آموزش سئو سایت,آموزش سئو وردپرس,آموزش سئو در جوملا,آموزش سئو وبلاگ,آموزش سئو سازی سایت,آموزش سئو نیوک,آموزش افزایش سئو سایت … تکنیکهای جدید سئو , خدمات سئو , مرکز تخصصي سئو , بهينه سازي , بهينه سازي سايت , سئو حرفه ای وردپرس, سئو حرفه اي , سئو تخصصي,بهینه سازی سایت و سئو

 

 

۳۰۱ redirect و rel=canonical دو مفهوم حیاتی در سئو
۳۰۱ redirect و rel=canonical دو مفهوم حیاتی در سئو

 

۳۰۱ redirect چیست؟

اگر می خواهید URL صفحه ای که در صفحات نتایج جستجو نمایش داده می شود را تغییر دهید، بهتر است از ۳۰۱ redirect در سرور خود استفاده کنید. این بهترین راه برای حصول اطمینان از انتقال کاربران و موتور جستجو به صفحه صحیح است. کد (۳۰۱ redirect ) به معنای انتقال دائمی یک صفحه به آدرس جدید است.

برای استفاده از۳۰۱ redirect برای سایتهایی که روی سرورهایی که از Apache استفاده می کنند، قرار دارند، نیاز به دسترسی به فایل htaccess. سرور دارید. اگر دسترسی به سرور ندارید، این مورد را از وبمستر خود بخواهید. اگر سرور شما از نرم افزارهایی غیر از Apache استفاده می کند، باید با سرویس دهنده هاست خود تماس بگیرید.

 

rel=”canonical” چیست؟

یک صفحه استاندارد (canonical) نسخه مطلوب از یک سری از صفحات با مطالب بسیار مشابه است. مثلاً داشتن صفحات متعدد که دسته ای یکسان از محصولات را لیست می کنند، امری عادی است: یک صفحه محصولات را بر اساس حروف الفبا مرتب می کند و صفحه ای بر اساس قیمت. اگر گوگل بداند که صفحاتی حاوی مطالب یکسانی هستند، تنها یک نسخه را در نتایج جستجو نمایش می دهد. الگوریتم های گوگل، مناسب ترین صفحه را برای جستجوی کاربر انتخاب می کنند. rel=”canonical” مقداریاست که مدیر سایت می تواند با افرودن آن به جزء <link> در بخش <head> در کد html صفحه، ورژن استاندارد را به گوگل معرفی کند. این مقدار باید به کد html صفحات غیر استاندارد افزوده شود. استفاده از rel=”canonical” یعنی: گوگل، این صفحه بهترین نسخه از صفحات با مطالب مشابه است. این صفحه را در نتایج جستجو در اولویت قرار بده!

 

نحوه استفاده از rel=”canonical”

دو آدرس زیر را در نظر بگیرید که حاوی مطالب یکسانی هستند:

۱. http://example.com/product.php?item=swedish-fish

۲٫ http://example.com/product.php?item=swedish-fish&sort=price

حال برای استاندارد (canonical) کردن آدرس ۱، باید کد زیر را به تمام صفحات غیر استاندارد مثل ۲ در بخش <head> اضافه کنیم:

<link rel=”canonical” href=”http://example.com/product.php?item=swedish-fish” />

 

 

و اما اگر روی هر دو نسخه http و https مطلب منتشر کرده اید، خواهید توانست نسخه استاندارد را برگزینید: می بایست کد فوق را به بخش <head> در صفحه https://example.com/product.php?item=swedish-fish بیافزایید.

آیا rel=”canonical” ریدایرکت میکند؟

خیر. این مقدار به گوگل بات (googlebot) نسخه استاندارد صفحه را معرفی می کند.

دقت داشته باشید که از rel=”canonical” فقط وقتی استفاده کنید که صفحات دارای مطالب یکسان باشند. (البته تفاوتهای جزئی مثل همان نحوه چینش، فاقد اهمیت است.)

اگر سایت دارای صفحات متعدد درباره یک ساعت است که تنها در رنگ ساعت فرق دارند، بهتر است که رنگ محبوب تر به عنوان استاندارد (canonical) استفاده شود.

 

۳۰۱ redirect و rel=canonical دو مفهوم حیاتی در سئو آموزش سئو سایت آموزش سئو و بهینه سازی سایت آموزش سئو,افزایش سئو,آموزش سئو سایت,آموزش سئو وردپرس,آموزش سئو در جوملا,آموزش سئو وبلاگ,آموزش سئو سازی سایت,آموزش سئو نیوک,آموزش افزایش سئو سایت … تکنیکهای جدید سئو , خدمات سئو , مرکز تخصصي سئو , بهينه سازي , بهينه سازي سايت , سئو حرفه ای وردپرس, سئو حرفه اي , سئو تخصصي,بهینه سازی سایت و سئو

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *