اهمیت opt-out در استراتژی ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان
استراتژی ایمیل مارکتینگ رایگان آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان اهمیت opt-out در استراتژی ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ رایگان آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان
حتی هنگامی که روش جمع آوری (opt-in) کاملاً روشنی دارید (که تنها حالتی است که می توانید ایملهای تجاری بفرستید)، باید روش خروج از لیست را در ایمیلتان بگنجانید. باید این موقعیت را به گیرنده بدهید که در صورت عدم تمایل به دریافت ایمیل از سوی شما، آن را به شما منتقل کند. مکانیسمی که استفاده میکنید باید در اسرع وقت به شما برسد و شما نیز باید فوراً درخواست حذف از لیست را عملی نمایید. روشهای خروج معمولاً بر دو نوع اند: یکی اینکه فرد ایمیلی به آدرسی دیگر که ذکر شده است، با موضوع «حذف» ارسال کند و دیگری اینکه لینکی در ایمیل ارسالی خود قرار دهید که با کلیک بر آن، فرد از لیست ایمیل شما حذف شود. یکی از این دو تا کفایت میکند البته تا زمانی که کار کند.
باوری که در بین کاربران اینترنت جای گرفته این است که روشهای خروج غیر قابل اعتمادند. اغلب گفته می شود که پروسه ای که توسط بازاریابان غیر محتاط به کار میرود تا فعال بودن ایمیل شما تست شود، بعدها برای هرزه نگاری به کار گرفته خواهد شد تا حذف شما از لیست. بنابراین، هر گونه اشتباه و یا سهل انگاری در مکانیسم خروجتان، فوراً شما را در مظان اتهام قرار میدهد. اطمینان حاصل کنید که به موقع و با دقت به در خواستهای خروج از لیست خود رسیدگی می کنید. یک درخواست «opt-out» باید فورا محترم شمرده شود. بر خلاف آنچه برخی مردم نا آگاه باور دارند و میگویند باید بدانید فقط یک نه در طول پروسه تمام توافقات قبلی را باطل میکند. هیچ راهی وجود ندارد که مردم را مجبور کنید از شما ایمیل دریافت کنند. اگر کاری نکنند باعث میشود که از لیست کاربران در مراحل بعدی خارج نشوند. یکی از موقعیتهای پیچیده «opt-out» ورود به لیست ایمیل است. شما میل خود را به فهرست میفرستید و فهرست، آنرا به دیگر اعضای گروه میفرستد. اغلب شما درخواستی مبنی بر حذف یکی از اعضا دریافت میکنید، اما قابلیت حذف آنها را از لیست ندارید. در موقعیتهای ورود به فهرست ایمیل، شما همیشه باید در ایمیل خود بیان کنید که ایمیل از طریق یک فهرست خاص ارسال میشود و به آنها بگویید که اگر میخواند «opt-out» شوند باید از فهرست حذف شوند. به آنها اسم فهرست و آدرس «opt-out» را بدهید.
مزاحمت ایمیلی ممنوع
رعایت کردن خطوط قرمز همیشه به شما کمک میکند به خاطر داشته باشید که هیچگاه به دردسر نمی افتید چرا که هیچ کس شما را به هرزه نگاری (spamming) متهم نمیکند. اگر شما کسی را آزار ندهید هیچ کس نباید برای معرفی کردن شما تحریک شود. اگر آنطور که میخواهید با شما رفتار شود با دیگران رفتار کنید، به احتمال زیاد آزارشان نخواهید داد. چون برخی حساس هستند و در موقعیتهایی که شما ناراحت نمیشوید ناراحت میشوند. برای من مشخص نیست چرا ولی بیشتر بازاریاب های پرخاشگر به بازاریابی اینترنتی به چشم یک بازی جنگی مینگرند. آنها میخواهند ایمیل یا تبلیغات شما را بکشند و با تبلیغات بی وقفه خود به شما ضربه بزنند. شما را نمیدانم اما مطمئناً من دل و دماغ پیوستن به چیزی یا خرید را وقتی در یک بازی جنگی اینترنتی شکست خورده ام، ندارم. Auto responder سلاحی انتخابی برای این بازی جنگی است. برای مثال من تبلیغی در سایت یاهو قرار میدهم که طبقه بندی شده است. ایمیلی دریافت میکنم که میگوید “مربوط به تبلیغ شما”. محتوای نامه واضح و روشن میسازد که فرستنده هیچ چیز از تبلیغ من نمیداند و برایش هم اهمیتی ندارد. او فقط میخواهد که تبلیغ خود را در برابر چشم من قرار دهد آنهم با استفاده از این بهانه مسخره که با خواندن تبلیغ من(که در حقیقت نخوانده است) متوجه شده که من گزینه خوبی برای فرصت مناسب او هستم. بعد اگر من تا این حد ساده باشم که به ایمیل او پاسخ دهم و یاد آور شوم که به فرصت او علاقه ای ندارم فوراً یک ایمیل پاسخ دریافت خواهم کرد که در آن اطلاعات بیشتری درباره فرصت مورد بحث موجود است. در پروسه پاسخگویی،من همچنین خودم را به فهرست ایمیل او اضافه کردم که در نتیجه هر هفته اطلاعات جدیدی درباره فرصت مورد نظر برای من ارسال میشود که من علاقه ای به آن ندارم. هر چقدر هم سخت جستجو کنم راهی برای خروج از لیست ایمیل این شخص پیدا نمیکنم. آیا من او را به عنوان هرزه نگار معرفی میکنم؟ مطمئن باشید که اینکار را میکنم.
مثال دیگری از بازی جنگی افرادی هستند که به فهرست «opt-in» اضافه میشوند و سپس یک خودپاسخگو (auto responder) به اکانتی که با آن به لیست اضافه شده اند متصل میکنند. اگرچه این لیستها در برابر استفاده “auto responder” محافظت میشوند، ولی عموما مورد استفاده آنها قرار میگیرند و وقتی شما یک ایمیل به لیست میفرستید فوراً از صدها عضو لیست پاسخ خودکار دریافت میکنید. آنها هیچگاه نه فهرست را میخوانند نه ایمیل شما را، اما فهرست را با تبلیغات خود می پوشانند و در انتها از طریق ارسال از فهرست به ایمیل شما هم میفرستند.
چنین تکنیکهایی پوچ، مضحک، ناکارا، آزار دهنده و غیر قانونی هستند. مردم با آن کنار می آیند چرا که به اندازه کافی زرنگ هستند که هویت خود را پنهان کنند و پیدا کردن خود را عملی وقت گیر ومشکل کنند که بیشتر قربانی ها به خود زحمت آن را نمی دهند.
سعی کنید که هیچکس را از طریق بازاریابی اینترنتی نیازارید، چه با خودکار سازی ارتباطات، چه عدم صداقت و چه گستاخی.
ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان اهمیت opt-out در استراتژی ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ رایگان آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان استراتژی ایمیل مارکتینگ رایگان آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان اهمیت opt-out در استراتژی ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ رایگان آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ رایگان ایمیل مارکتینگ آموزش ایمیل مارکتینگ رایگان
One comment