اصطلاحات نتورک مارکتینگ بخش اول آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ نتورک

اصطلاحات نتورک مارکتینگ بخش اول نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ

اصطلاحات نتورک مارکتینگ بخش اول نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک

 

 

مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای – مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای
مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای – مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای

در مولتی لول مارکتینگ یا نتورک مارکتینگ هم مانند هر کسب و کار دیگری، اصطلاحات خاصی رواج دارد. در این مقاله با رایج ترین اصطلاحات در زمینه مولتی لول مارکتینگ آشنا خواهیم شد و تعریف آنها را در خواهیم یافت.

 

عنوان شغلی در نتورک مارکتینگ

 

وقتی به عضویت یک شرکت نتورک مارکتینگ در می‌آیید، امکان دارد شما را با هر یک از عناوین زیر خطاب قرار دهند:

  • نماینده مستقل: Independent Representative یا به اختصار IR
  • همکار: Associate
  • توزیع کننده: Distributor یا به اختصار dist
  • مالک کسب و کار مستقل: Independent Business Owner یا به اختصار IBO

 

مرکز درآمد (Business Center = B.C)

با عضویت در یک شرکت نتورک مارکتینگ به شما یک مرکز درآمد داده می‌شود که در طرح پاداش شرکت شما را با آن می‌شناسند و می‌توانید کمیسیونهای حاصل از فروش خود و سازمانتان را به وسیله آن دریافت نمایید. منظور از سازمان، تمام افرادی است که به عنوان یک IR یا IBO یاDist. زیر مجموعه شما به شرکت می‌پیوندند. برای درک بهتر مفهوم سازمان، خود را مالک یک مجتمع تجاری فرض کنید که فروشگاههای زیادی درآن قرار دارد با این تفاوت که تمامی فروشگاهها به طور مستقل توسط مالکانی مستقل اداره می‌شوند. با وجود این استقلال و عدم ریاست شما بر هیچ یک از فروشگاهها و مالکانشان، شما بابت کار آنها سودی بدست می‌آورید. در نتورک مارکتینگ هم دقیقاً همینطور است. هرچه فروش بیشتری توسط سازمان شما صورت گیرد (اعم از خریدهای شخصی و فروش به دیگران) سود شما بیشترخواهد بود. شکل زیر، یک سازمان نتورک مارکتینگ را نمایش می دهد:

 

یک سازمان مولتی لول مارکتینگ ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای
یک سازمان مولتی لول مارکتینگ ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای

 

بالاسری (Upline) و زیر مجموعه (Downline)

این دو کلمه، پرکاربردترین کلمات در صنعت مولتی لول مارکتینگ به شمار می‌روند. لفظ بالاسری به تمام کسانی که در طرح پاداش شرکت مستقیماً بالاتر از شما هستند، اطلاق می‌شود که کار اصلی آنها انتقال آموزشهای این تجارت به شما و سایر افراد سازمانتان می‌باشد و نیز حمایت از شما در مسیر حرکت به سوی موفقیت. با این وجود میزان تأثیر آنها روی موفقیت شما اندک است و نقش اصلی را خود شما ایفا می‌کنید. اما زیرمجموعه به تمام کسانی گفته می شود که در سازمان شما (درحقیقت زیر دست شما) به این تجارت می‌پیوندند و شما مسئول آموزش و حمایت آنها هستید. اما نباید فراموش کرد که نتورک‌ مارکتینگ تجارتی مستقل است و کسی رئیس دیگری نیست.

 

طرح پاداش (درآمدزایی)

همان طور که گفتم، نتورک مارکتینگ برای مصرف کننده می‌تواند روشی برای کسب درآمد باشد. برای پرداخت پاداشهایی که هر کسی از فروش محصولات در سازمان خود حاصل می کند، شرکتهای فعال در این صنعت طرح هایی با نام طرح پاداش (درآمدزایی) به کار می‌برند که در آنها، بسته به نوع طرح، کمیسیونهای تعیین شده‌ای به رهبر سازمان و هر یک از افراد مؤثر در فروش محصول، پرداخت می‌گردد.

 

سطح (Level)

به جایگاه هر فرد در سازمان بالاسری اش، سطح گفته می شود.

 

مفهوم سطح یا لول در مولتی لول مارکتینگ ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای
مفهوم سطح یا لول در مولتی لول مارکتینگ ، مولتی لول مارکتینگ ، نتورک مارکتینگ ، بازاریابی شبکه ای

 

به نظر می‌آید که برای حفظ نظم بهتر است هر بالاسری فقط با افراد سطح اول خود، مستقیماً ارتباط کاری برقرار کند و تا پایین‌ترین سطوح سازمان هم، ارتباطات کاری در درجه اول به همین صورت برقرار شود.(مگر در حالات خاص). البته منظورم من این نیست که رهبر سازمان هرگز به سطوح پایین تر خود پشتیبانی ارائه نکند، که هدف این است که روابط سازمانی در نتورک مارکتینگ، منظم باشد تا تمام فشار کار روی رهبر سازمان وارد نشود.

 

ادامه این اصطلاحات را در بخش دوم همین مقاله مطالعه بفرمایید.

 

اصطلاحات نتورک مارکتینگ بخش اول نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک اصطلاحات نتورک مارکتینگ اصطلاحات نتورک آموزش اصطلاحات نتورک مارکتینگ آموزش اصطلاحات نتورک

One comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *