راهنمای گوگل آنالایتیکس – راهنمای گوگل آنالیتیکز – راهنمای گوگل آنالیز – گوگل آنالیز

راهنمای گوگل آنالیتیکز , راهنمای گوگل آنالایتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب راهنمای گوگل آنالیتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , كتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس (google analytics) , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس (google analytics) , راهنمای استفاده از گوگل انالیز , راهنمای گوگل آنالیتیکز , راهنمای گوگل آنالیز , راهنمای گوگل آنالایتیکس

 

راهنمای گوگل آنالایتیکس – راهنمای گوگل آنالیتیکز – راهنمای گوگل آنالیز – گوگل آنالیز

 

راهنمای گوگل آنالیتیکز , راهنمای گوگل آنالایتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب راهنمای گوگل آنالیتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , كتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس (google analytics) , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس (google analytics) , راهنمای استفاده از گوگل انالیز , راهنمای گوگل آنالیتیکز , راهنمای گوگل آنالیز , راهنمای گوگل آنالایتیکس
راهنمای گوگل آنالیتیکز , راهنمای گوگل آنالایتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب راهنمای گوگل آنالیتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , كتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس (google analytics) , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس (google analytics) , راهنمای استفاده از گوگل انالیز , راهنمای گوگل آنالیتیکز , راهنمای گوگل آنالیز , راهنمای گوگل آنالایتیکس

راهنمای گوگل آنالایتیک را که مطمئناً بهترین ابزار برای آنالیز یک سایت است در این پست مطالعه بفرمایید. البته این راهنما یک حالت کلی دارد و درباره امکانات این ابزار رایگان گوگل زیاد ریز نشده است.

 

overview

با ورود به گوگل آنالایتیک ، به صورت پیش فرض وارد بخش overview از قسمت audience می شویم.

این قسمت اطلاعات کلی درباره سایت در یک بازه زمانی خاص را نمایش میدهد. این اطلاعات در قالب نمودار و بر اساس فاکتورهایی چون visits (بازدید ها)، unique visitors (همان تعداد آی پی ها یا بازدید کنندگان)، pageviews (تعداد بازدید صفحات) ارائه می شوند و هر یک دید کلی جالبی از سایت در بازه زمانی انتخابی می دهند.

 

زیر این نمودار یک سری اطلاعات کلی درباره سایت در بازه زمانی انتخابی ارائه می شود:

 

گوگل آنالایتیک , گوگل آنالایتیکس , گوگل آنالیتیکز , گوگل آنالیز
گوگل آنالایتیک , گوگل آنالایتیکس , گوگل آنالیتیکز , گوگل آنالیز

 

به ترتیب از بالا عبارتند از: تعداد بازدید ها، تعداد بازدید کنندگان (تعداد آی پی ها)، بازدید صفحات، تعداد صفحات بازدید شده در هر بازدید، میانگین مدت زمان بازدید، bounce rate، درصد بازدیدهای جدید.

سه بخش دیگر در این صفحه عبارتند از demographics، system و mobile که هر یک اطلاعات بسیار مهمی به ما می دهند.

مثلاً بخشی از اطلاعات برای یکی از سایتهای من عبارتند از: استفاده بیش از ۶۳٪ کاربرانم از فایرفاکس، استفاده بیش از ۹۶٪ بازدیدکنندگانم از ویندوز، ۷۵٪ بازدیدکنندگانم با ip ایران بازدید داشتند و … .

 

سمت چپ سایر بخش ها در دسترس هستند که من فقط چند مورد مهم تر را اشاره میکنم:

 

Traffic sources

همان طور که از نام آن بر می آید، نمایش دهنده منابع ترافیک سایت شماست که با کلیک روی overview اطلاعات کلی از این منابع ارائه میدهد (در سمت راست):

search traffic: نمایش دهنده کلمات کلیدی است که با آنها کسی از سایت بازدید کرده است و اطلاعاتی درباره موتورهای جستجویی که بازدید ارسال کرده اند!

Referral traffic: نشان دهنده ترافیک آمده از سایر سایتهاست.

direct traffic: ترافیکی که مستقیماً با تایپ آدرس یکی از صفحات وارد سایت می شوند. در این قسمت صفحه ای که بیشترین بازدید مستقیم را دریافت کرده است، مشاهده خواهید نمود.

 

بخش مهمی که شاید روز به روز مهم تر هم شود، بخش social است که اطلاعاتی پیرامون وضعیت سایت شما در شبکه های اجتماعی میدهد. اینکه از چه شبکه هایی بازدید آمده و از چه صفحاتی بازدید شده است. از طریق این بخش خواهید فهمید که چه صفحاتی در کدام شبکه اجتماعی توسط بازدید کنندگان به اشتراک گذاشته شده است.

 

و اما بخش بسیار مهم content

اینکه چه مقدار بازدید از کدام صفحه انجام شده است، بازدید کننده از کجا وارد شده و به کجا رفته است، میتوان فهمید که مثلاً چند درصد بازدید کنندگانی که وارد صفحه x شده اند، سپس وارد صفحه y گشته و از آن خارج شده اند (یعنی میزان جذابیت صفحه x که آنها را وادار به رفتن به صفحات مرتبط مثل y کرده)، می توان فهمید کسی که وارد یک صفحه شده از آن به کجا رفته و در نهایت از چه صفحه ای از سایت خارج شده است.

بخش exit pages در قسمت site content نشان دهنده صفحات خروج بازدیدکننده از سایت است. می توان بر اساس این اطلاعات صفحه ای که بیشترین تعداد خروج را دارد، شناسایی کرده و روی آن بیشتر کار کرد تا بازدید کننده جذب شده کمتر خارج شود همچنین می توان دعوت به عمل نهایی را در این صفحه قرار داد و … .

 

در قسمت site speed میتوانید مواردی مثل مدت زمانی که لود هر صفحه طول می کشد را دریابید.

 

کلاً کار با آنالایتیک بیشتر نیاز به دقت دارد تا دانش خاص. تمام موارد در آن روشن هستند و البته که نوشتن درباره تمام آنها، ساعتها زمان می برد و شاید کتابی آماده شود که کسی وقت خواندنش را نداشته باشد!

سعی کردم در این پست، عمده نکات لازم رو ذکر کنم. اگر سئوالی داشتید از طریق بخش نظرات خواهید توانست مطرح نموده تا بررسی و پاسخ را خدمتتان اعلام کنم.

 

راهنمای گوگل آنالیتیکز , راهنمای گوگل آنالایتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب راهنمای گوگل آنالیتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , كتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس (google analytics) , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس , دانلود کتاب جامع راهنمای گوگل آنالیتیکس (google analytics) , راهنمای استفاده از گوگل انالیز , راهنمای گوگل آنالیتیکز , راهنمای گوگل آنالیز , راهنمای گوگل آنالایتیکس

One comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *